Информация за продавача
Здравейте, уважаеми клиенти. С днешния пост ще разгледаме какви документи са ви необходими при продажбата на недвижимо имущество.
- Документ за собственост – Нотариален Акт
- Документ за самоличност – Лична Карта, Паспорт
Това са двата документа, които вие трябва да имате налични за да започнете процеса по продажба. Ако разполагате с тях и не знаете как да се сдобиете с останалите документи, нашият съвет е да се свържете с нас и ние ще ви помогнем.
- Данъчна оценка на имота – издава се от данъчната служба
- Скица на имота от Кадастъра
В случай, че полученият имот е в резултат от делба на по-голямо недвижимо имущество, ще е необходим протокол от делбата:
- Протокол за делба
Ако продавате имот, в който е извършено строителство, което не фигурира в нотариалният акт, то тогава ще е необходимо удостоверение, че новата сграда е издадена по одобрен архитектурен план.
- Удостоверение за ползване
В тежките случаи, когато работим с наследени имоти поради загубата на близък, е необходимо да се представи и удостоверение за наследници.
- Удостоверение за наследници
Последният документ, който ще споменем е често срещан в случаите, където вие не може да присъствате при организацията и/или изповядването на сделката и упълномощавате 3то лице.
- Пълномощно
Това е кратък лист от основните документи, които са най-често срещани. В зависимост от вашият имот обаче, може нотариус да изисква множество други като например Смъртен акт, Акт за раждане, документ за развод и други.
Нашите брокери ви съдействат с издаването на всички необходими документи и правят процеса по продажба значително по-лесен. Ако обмисляте да продадете своя имот и имате нужда от консултация, свържете се с нас!